Baby steps & stekheta vi.

Det är tur Robin jobbar på en utav Sveriges största tillverkare utav limträ #martinsonsträ. Det är kul att det blir så sjukt snygga möbler av dessa balkar och att vi hade boden full så att vi nu är ytterligare ett steg närmare något slags slutförande. 
 
"Vi" är nu i stora badrummet och jobbar på. Eller ja vi och vi, jag lägger mig i lite och bollar ideer, men det är Robin som makes the magic. Det ska bli en bänk för handfaten, en sittbänk och en hylla och det är nära nu, bitarna är limmade och tillsågade, bänken är kexad och klar och i natt ligger bitarna på tork för att betsen ska få torka innan det är dags för hårdvaxoljan...tjohoo!
 
 
 
 
 
 
 
Alla vet. Det är hett. Så in i bängen, mitt uppdrag är fortfarande fönster och att skrapa i stekande sol inifrån...jag vet inte vad jag ska säga...men det är varmt. Vi går mest runt halvnakna och är glada över att vi inte har grannar vi kan störa med vita fläsket;) 
 
 
När badrummet är klart så är det hallen och trappen som är näst på tur. Här är tapeten som ska upp:) Sååå snygg! 
 
 
Steg för steg tar vi oss framåt. Lampan i köket kom upp igår. Fläkten nästa...
 
 
Så var det det här med "vi". Jag och lilla mannen vi gör små turer så att pappan får jobba lite ostört emellanåt. Ikväll blev det cruising med mormor och morfar. Succé:) 
 
 
Som fin avslutning cyklade jag ner till hamnen och kvällsbadade. Hur ljuvligt!? U N D E R B A R T. 
Kom fram till att jag nog inte är en badkruka, ogillar bara kallt vatten....
 

Kommentera här: